onsdag 14 december 2011

adventskalender

Idag öppnade vi paketet med nummer 14 på. I paketet fanns det en snigel!



I en liten stuga djupt in i skogen bodde det en tomte.
En dag knackade det på dörren och utanför stod det en mus. Får jag komma in och bo hos dig frågade musen? Det är så kallt ute. Javisst, kom du bara in sa tomten.

Nästa dag knackade det på dörren igen och utanför stod det en ekorre. Får jag komma in och bo hos dig, frågade ekorren? Det är så kallt ute. Javisst, kom du bara in, sa tomten.
Nästa dag knackade det på dörren igen och utanför stod det en hare. Får jag komma in och bo hos dig, frågade haren? Det är så kallt ute. Javisst, kom du bara in, sa tomten.
Nästa dag knackade det på dörren igen och utanför stod det en björn. Får jag komma in och bo hos dig, frågade björnen? Det är så kallt ute. Javisst, kom du bara in, sa tomten.
Nästa dag knackade det på dörren igen och utanför stod det en groda. Får jag komma in och bo hos dig, frågade grodan? Det är så kallt ute. Javisst, kom du bara in, sa tomten.
Nästa dag knackade det på dörren igen och utanför stod det en spindel. Får jag komma in och bo hos dig, frågade spindeln? Det är så kallt ute. Javisst, kom du bara in, sa tomten.
Nästa dag knackade det på dörren igen och utanför stod det en nyckelpiga. Får jag komma in och bo hos dig, frågade nyckelpigan? Det är så kallt ute. Javisst, kom du bara in, sa tomten.
Nästa dag knackade det på dörren igen och utanför stod det en katt. Får jag komma in och bo hos dig, frågade katten? Det är så kallt ute. Javisst, kom du bara in, sa tomten.
Nästa dag knackade det på dörren igen och utanför stod det en snigel. Får jag komma in och bo hos dig, frågade snigeln? Det är så kallt ute. Javisst, kom du bara in, sa tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar